Pokrzyk
Pokrzyk - Druid
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hę? o_O
|
Wysłany: Pon 19:26, 19 Maj 2008 Temat postu: Zasady awansowania |
|
|
Każdy następny poziom daje:
- jedną nową umiejętność (szczegóły poniżej)
- jeden nowy czar z poziomu 1
1 Punkt Umiejętności
Gracz może z każdym awansem wziąć nową umiejętność lub zachować ten punkt umiejętności na później, aby zwiększyć już posiadaną umiejętność. I tak na przykład: jeśli Nigtchill awansuje, to może wziąć sobie umiejętność Czujność lub uzbierać wystarczającą ilość punktów umiejętności, by posiadaną już zdolność Walka Dragnipurem podnieść na wyższy poziom. I tak, aby podnieść z podstawowego na zaawansowany, potrzeba dwóch punktów, aby podnieść z zaawansowanego na ekspercki potrzeba trzech pukntów, z eksperckiego na mistrzowski czterech, a by się stać w jakieś dziedzinie arcymistrzem trzeba mieć aż pięć punktów. Oczywiście nie można jednorazowo podnieść umiejętności o dwa oczka. Podczas jednego awansu można podnieść tylko jedną umiejętność tylko o jeden stopień (czyli mając 6 punktów nie mogę podnieść sobie Rybołóstwa z zaawansowanego na mistrza [mogę tylko z zw na e = 3 punkty], a jeśli podniosę sobie tę umiejętność o jedno oczko, to mimo iż mam jeszcze 3 punkty, nie mogę kupić nowej umiejętności, ani podnieść żadnej innej).
Co drugi poziom (począwszy od 2) gracz może:
- zwiększyć parametry swojej postaci (gracz otrzymuje 3 punkty [1 punkt to jedno oczko], ale nie może jednej cechy podnieść o więcej, niż dwa punkty)
- jeden nowy czar z poziomu 2 lub dwa z poziomu 1 (jeśli gracz wybierze czar z poziomu 2 nie może już wziąć czaru z poziomu pierwszego)
Co trzeci poziom (począwszy od 3) gracz może:
- jeden nowy czar z poziomu 3 lub trzy czary z poziomu 1 (tak samo, jak powyżej).
Mając 10 Punktów Fortuny gracz może zdobyć artefakt, nową zdolność (niemożliwą do uzyskania w żaden inny sposób) lub jedną z ofert podaną przy awansie na każdy kolejny poziom albo z ofert awansowania na co drugi poziom.
Otrzymanie poziomu wiąże się w tym, że wszystkie Punkty Fortuny zostają usunięte, natomiast osoba, która ma 10 Punktów Pecha nie może awansować, dopóki nie zmniejszy ilości tych Punktów (awans nie zeruje licznika w przypadku posiadania jakiegokolwiek Punktu Pecha).
Dodatkowo awans i zdobycie kolejnych bonusów, nie oznacza, że gracz może używać ich w sesji. Aby jego postać posiadła taką umiejętność czy aby zwiększyła np.: siłę, gracz musi skierować bohatera na odpowiedni trening. O ile w przypadku zwiększenia parametru wystarczy wykonanie odpowiednich ćwiczeń w każdej sytuacji, o tyle zdobycie nowej umiejętności wiąże się z przymusem udania się do odpowiedniej osoby, która owej umiejętności może nauczyć. Podobnie jest z nowymi czarami. Gracz, którego postać jest magiem, musi skierować ją do gildii magów odpowiedniego żywiołu, aby tam dopiero bohater mógł nauczyć się nowych zaklęć. (zasada bardzo umowna!)
Specjalne zasady dla ambitnych graczy
Dobrze byłoby, gdyby gracze już na początku nowego poziomu wybrali umiejętność czy parametry, które chcą bonusować. Można będzie wtedy urzeczywistnić wszystko i opisać od czasu do czasu, że postać pracuje nad daną umiejętnością czy nad danym atrybutem.
|
|