|
|
Autor |
Wiadomość |
Pokrzyk
Pokrzyk - Druid
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hę? o_O
|
Wysłany: Sob 11:35, 15 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Heh, też chciałem zagrać przedstawicielem rasy elfów. Ale mam pewne wahania, gdyż na myśl nasuwa mi się dość ciekawa postać... Buppi, jakbyś chciał się skonsultować w sprawie elfów, to łap mnie na gg (prawie zawsze niewidoczny) - kiedy obaj wybierzemy elfów, kraśniak będzie miał mniej do powiedzenia
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Buppi Adenoel
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 222
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krak
|
Wysłany: Sob 13:55, 15 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Hehe, może być ciekawie, z drugiej strony trochę przesadnie będzie, jak w świecie zdominowanym przez ludzi w drużynie będą same egzotyczne rasy .
W ostateczności sobie zwykłego człowieka zrobię .
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cj111
Administrator
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 20:25, 15 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Myślcie powoli nad postaciami
Co do ras to nie ma mowy o rasach wybitnie egzotycznych, elf jakiś jeden może przejdzie, ale bez przesady...
|
|
Powrót do góry |
|
|
SamboR
Yeovick Immershwitz
Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Steinau an der ODER
|
Wysłany: Sob 20:30, 15 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Też chciałem grać pier... uszatym szyszkojadem.
Jeśli się jednak nie da, biorę wolną posadę drużynowego smoka zawsze chciałem zagrać smokiem
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pokrzyk
Pokrzyk - Druid
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hę? o_O
|
Wysłany: Sob 22:15, 15 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Miało nie być egzotycznie ^^'
To może ja sobie zagram nieegzotyczną driadą?
Dobra, przestaję kpić. Pytania do Cj-a: z jakiego lvl startujemy i jak będzie rozwiązana sprawa mechaniki?
|
|
Powrót do góry |
|
|
Cj111
Administrator
Dołączył: 19 Sie 2005
Posty: 369
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:16, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Mechanika... a co to? Karty jakieś tam zróbcie, ale głównie orientacyjnie cobym wiedział czy jesteście napakowani, czy też raczej zręczni Choć czasem nie wykluczam jakiegoś rzutu kostką, zwłaszcza w bardziej kłopotliwych sytuacjach.
Co do klasy postaci, to zapomniałbym dodać - najlepiej, gdyby nie była magiczna (mag, kapłan, druid, etc). Chyba jednak nie będziemy grać w Faerunie, za dużo tam magii; jeżeli już to będzie to Faerun z pewnymi modyfikacjami.
Co do rasy, to przejdzie jakiś półelf jeden, ewentualnie elf, krasnolud i niziołek prędzej, bo oni wydają się być lepiej z ludźmi zasymilowani.
Postaci nie będące żółtodziobami, ale też nie jakimiś super hiper mega pięćdziesięcio levelovymi magami. Nie ustalam poziomu, skorzystajcie ze swojego zdrowego (taa ) rozsądku.
EDIT: Dobra jednak dopowiem. Tak powiedzmy do 6-8 poziomu. Jak chcecie - tu pytanie do was - mogą być karty w mechanice 'bisselowskiej', która gdzieś na forum jest, wtedy będzie ona trochę większą rolę odgrywać.
Ostatnio zmieniony przez Cj111 dnia Nie 13:18, 16 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Pokrzyk
Pokrzyk - Druid
Dołączył: 12 Wrz 2005
Posty: 346
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Hę? o_O
|
Wysłany: Nie 15:03, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Na Twoim miejscu ustaliłbym jasno pewne zasady.
Najłatwiej to zrobić na procentach. Np.:
Siła 5%
Zręczność 15%
Charyzma 10%
Mądrość 10%
Inteligencja 10%
(to tak dla 1 poziomowych postaci - dopełniamy do 50%)
Kradzież kieszonkowa 20% + 15% (zr)
Blefowanie 10% + 10% (cha)
Wspinaczka 15% + 15% (zr)
Walka krótkim mieczem 10% + 5% (s)
Strzelanie z łuku 5% + 15% (zr)
Punkty Życia: 3/4/5 (mag/łotrzyk/wojownik)
I wtedy też łatwo rzucać ew. kością. Ale to moja propozycja. Przy takim układzie jest mało roboty, bo tylko procenty i wszystko ma jednakową skalę. Oczywiście należy to ustalić dla poszczególnych klas postaci i ras, ale to wystarczy chwilę nad tym posiedzieć i już jest gotowe.
Albo machnąć karty w D&D - wszyscy doskonale wiedzą, jak je wypełnić, nie trzeba się z tym za dużo babrać. Oczywiście kartę ograniczyć do umiejętności i cech, bo przecież klasę pancerza, broń czy cokolwiek innego można opisać. A z punktami życia zawsze rozwiązuję sprawę tak samo:
mag/kapłan/druid/pokrewne - 3 PŻ
łotrzyk/bard/łowca/myśliwy/pokrewne - 4 PŻ
wojownik/barbarzyńca/strażnik/najemnik/pokrewne - 5 PŻ
1 Punt Życia określa jedną ranę ciężką.
1 rana ciężka określa 3 rany średnie.
1 rana średnia określa 3 rany lekkie.
Rana lekka: wierzchnie zadrapania skóry, zdarcie naskórka, gana cięta sięgająca do wyższych warstw skóry właściwej, rany zadane w policzek, czoło, dłoń, stopę, udo, pośladek, rany bez większego upływu krwi, niegroźne, szybko gojące się, niewymagające specjalistycznej opieki medycznej, oparzenia I stopnia, wychłodzenia
Rany średnie: wybicie barku, złamania paców, zwichnięcia, skręcenia, rany sięgające do warstwy skóry właściwej, ze sporym ubytkiem krwi, wymagające założenia opatrunku z bandaża lub chusty trójkątnej, rany w miejsca takie jak: ręka, noga, plecy (w okolicach łopatek i granicy piersiowego oraz szyjnego odcinka kręgosłupa), rany mogące doprowadzić do chwilowej utraty przytomności (omdlenia), oparzenia II stopnia a, lekkie odmrożenia, poważne wychłodzenia (tem. ciała poniżej 34*C), ukąszenia węży niejadowitych, małe ciała obce w ranach
Rany ciężkie: rany cięte, kute, szarpane i miażdżone, prowadzące do znacznego uszkodzenia tkanek (skórnych lub mięśniowych), ścięgien, więzadeł, kości lub stawów, rany zadane w okolicach jamy brzusznej, klatki piersiowej, jamy miedniczej, kości piszczelowych, łokciowych lub ramiennych, obrażenia czaszkowo-mózgowe, rozległe oparzenia II stopnia b oraz III, odmrożenia, wychłodzenia w fazie letargu lub śmierci klinicznej (temp. ciała poniżej 27*C), amputacje, rozległe krwawienia wewnętrzne lub zewnętrzne, krwawienia zewnętrzne, które należy opatrzyć opatrunkiem uciskowym lub opaską uciskową, ukąszenia węży jadowitych, uszkodzenia w obrębie kręgosłupa lub rdzenia kręgowego, duże ciała obce w ranach.
Oto moje propozycje
|
|
Powrót do góry |
|
|
RevaN
Dołączył: 24 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 16:55, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Niieeee, żadnej mechy. To zabija PBFy O.o
|
|
Powrót do góry |
|
|
Farna
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 244
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:02, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Żadnej mechy popieram ravana! Można kartę postaci dndowską zrobić, ale tylko po to aby było jasne w czym jesteśmy dobrzy!
Propozycjom Pokrzyka mówię nie!
Byłby ktoś chętny na sesję w klimatach sci-fi, space opera?
|
|
Powrót do góry |
|
|
SamboR
Yeovick Immershwitz
Dołączył: 13 Wrz 2005
Posty: 399
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Steinau an der ODER
|
Wysłany: Nie 21:32, 16 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Mi egal. I tak chcę smoka, albo chociaż magika.
Nie po to gram w DnD, by odbierać sobie możliwość "powariowania" z rasą i klasą. Cj, jeśli chcesz zrobić coś bardziej radykalnego, nie gwałć faerunu, zagrajmy w Warhammera.
@ Farna - co proponujesz?
I jeszcze jedno: a ja mam podręcznik do Dark Heresy (dla niekumatych: Warhammer 40k Role Play)
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
|